۱۴۰۲ مهر ۶, پنجشنبه

هویت یک تن از اعدام شدگان زندان قزلحصار کرج احراز شد

هویت یک تن از دو زندانی که سحرگاه امروز چهارشنبه پنجم مهرماه در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند، احراز شد. این دو زندانی پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو زندانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند.

اکنون هویت یکی از این زندانیان که صبح روز جاری به دار آویخته شدند، علی نجفی، توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در این رابطه به هرانا گفت: “آقای نجفی و دیگر زندانی اعدام شده، قبل از اعدام در یکی از بندهای سالن سه زندان قرلحصار کرج بسر می بردند.”

علی نجفی، در مردادماه ۱۴۰۰، مرتکب قتل یک سرباز وظیفه به نام عبدالجبار مختوم‌ نژاد شد. وی پس از بازداشت توسط دادگاه کیفری تهران به اعدام محکوم شده بود.

اعتماد آنلاین نیز نام کوچک دومین زندانی اعدام شده را بهرام گزارش کرد و نوشت: وی در سال ۸۹ از بابت اسید پاشی و قتل یک زن به نام لیلا بازداشت و توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

جزئیات بیشتر در این رابطه اعم از هویت زندانی دیگر توسط هرانا در دست بررسی است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۱ دست کم ۶۱۷ شهروند از جمله ۱۳ زن و ۶ کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن، بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام دو نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی این تاریخ، ۱۳۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۶ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند.

آرمیتا گراوند دختر ۱۶ ساله قربانی حجاب اجباری در مترو تهران

آرمیتا گراوند، دختر ۱۶ ساله اهل کرمانشاه از دو روز پیش بر اثر ضرب‌ و جرح ماموران ویژه حجاب اجباری در متروی تهران، به حالت کما رفته و در «بیم...