۱۴۰۲ مهر ۶, پنجشنبه

جان‌باختگان اعتراض‌‌‌های ایران؛ مهران توانا برای کمک به زنی که تیر خورده بود رفت و به او هم شلیک کردند

مهران توانا در فومن کارگر کلوچه‌پزی بود. او در اعتراض‌های صومعه‌سرا، وقتی برای کمک به زنی که تیر خورده بود شتافت، خودش هدف گلوله قرار گرفت و جانش را از دست داد.

مهران ۳۰ سال سن داشت. به بدن‌سازی و شنا و بدنسازی علاقه داشت. آرزو داشت روزی مغازه کلوچه‌پزی خودش را داشته باشد و کلوچه معروف فومن بفروشد؛ شیرینی محبوبی که مهم‌ترین سوغاتی شهر کوچک فومن در استان گیلان است.

او در عین حال به وضعیت موجود اعتراض داشت و به گفته نزدیکانش، از کشته شدن معترضان در خیابان بسیار ناراحت بود. می‌گفت طاقت ظلم و ستم بر مردم را ندارد. و به گواهی نزدیکانش در همین راه هم جانش را از دست داد.

چنان‌که یکی از نزدیکان مهران به بی‌بی‌سی فارسی می‌گوید، مهران در روز ۲۵ آبان، در شهر صومعه‌سرا که تنها ۱۲ کیلومتر با فومن فاصله دارد، در حال رفتن به سوی خودروی‌اش، با شنیدن صدای گلوله متوجه شد که زنی تیر خورده و به سوی او برگشت.

در این هنگام ماموران جلوی او را گرفتند و تلاش کردند که او را از کمک به زن معترض منصرف کنند، اما به گفته یکی از نزدیکان خانواده مهران، او به ماموران توجهی نکرد و به سوی زن مجروح رفت. در این هنگام ماموران به او نیز شلیک کردند.

آرمیتا گراوند دختر ۱۶ ساله قربانی حجاب اجباری در مترو تهران

آرمیتا گراوند، دختر ۱۶ ساله اهل کرمانشاه از دو روز پیش بر اثر ضرب‌ و جرح ماموران ویژه حجاب اجباری در متروی تهران، به حالت کما رفته و در «بیم...