۱۴۰۲ مهر ۱, شنبه

مشهد؛ گزارشی از بازداشت و آزادی محمدحسین حسینی

محمدحسین حسینی، شهروند ساکن مشهد و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در تاریخ بیست و یکم شهریور توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و در تاریخ بیست و جهارم شهریورماه آزاد شد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه بیست و یکم شهریور ۱۴۰۲، محمدحسین حسینی، شهروند ساکن مشهد و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، بازداشت شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند در گفتگو با هرانا در این خصوص اطلاع داد: “آقای حسینی پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی در مشهد، به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شد. ماموران نهایتا او را در روز جمعه بیست و چهارم شهریور، از این بازداشتگاه به خیابانی در مشهد برده و او را آزاد کردند.”

تاکنون از دلایل بازداشت این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

محمدحسین حسینی، شهروند ساکن مشهد پیشتر در تاریخ شانزدهم مهرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری، توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد. او نهایتا در تاریخ دوازدهم بهمن با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد.

آرمیتا گراوند دختر ۱۶ ساله قربانی حجاب اجباری در مترو تهران

آرمیتا گراوند، دختر ۱۶ ساله اهل کرمانشاه از دو روز پیش بر اثر ضرب‌ و جرح ماموران ویژه حجاب اجباری در متروی تهران، به حالت کما رفته و در «بیم...